Uw huis verkopen


Bij het verkopen van een huis zijn een aantal zaken van belang die veel mensen laat besluiten een professionele partij, de makelaar, in te schakelen.

  • Hoe bepaal ik bijvoorbeeld de juiste vraagprijs van mijn pand?
  • Hoe ga ik mijn pand in de markt zetten om zo snel mogelijk resultaat te bereiken?
  • Hoe zit het met mijn mededelingsplicht t.a.v. bouwkundige zaken?
  • Hoe kan ik inschatten of mijn koper financieel draagkrachtig is?
  • Hoe leg ik alle afspraken op een juiste manier vast?

Slechts vijf van de vele punten waar u als verkoper tegenaan loopt en waar de makelaar de juiste persoon is om u hierbij deskundig te begeleiden.

De makelaar is de schakel tussen koper en verkoper, brengt partijen bijeen en legt de afspraken op de juiste wijze vast. Een totale begeleiding t/m notarieel transport met de nodige nazorg achteraf.

Een klein kantoor met een grote persoonlijke aanpak is hierbij voor zowel verkoper als koper een prettig aspect. In alle rust wordt het hele traject samen met u afgelegd.

Loopt u met de gedachten binnenkort te gaan verkopen, dan komen wij graag geheel vrijblijvend bij u thuis en geven u kosteloos een waarde-advies van uw pand.
Samen met u zullen wij alle stappen doornemen die voor uw verkoop van belang zijn.

Onze makelaars zijn Registermakelaars en ons kantoor is lid van de NVM.

LET OP:
Vanaf 1 januari 2022 is het verplicht dat een woning beschikt over een geldig energielabel alvorens het pand in de verkoop gezet wordt. Ons kantoor kan u ook daarbij van dienst zijn en beschikt over een Energie prestatie adviseur (EP W/B adviseur) die dit label binnen 3 dagen voor u kan verzorgen.

Een huis aankopen


Een aantal jaren geleden had de onroerend goed markt te maken met een grote vraag en een klein aanbod. Het vinden van een geschikt pand was in die periode veelal moeilijk. Vaak werd een makelaar ingeschakeld om deze zoektocht te vereenvoudigen en de weg naar het passende object te verwezenlijken.

Het vinden van een woonhuis is tegenwoordig niet alleen door het grotere aanbod veel gemakkelijker geworden. Ook door de komst van het internet kan er vaak al op een snelle manier inzicht verkregen worden in het aanbod. Op diverse individuele sites alsmede verzamelsites bieden de makelaars de objecten aan. Een prettige en tijdsbesparende manier om naar een nieuw huis op zoek te gaan..

Maar als dat droomhuis dan gevonden is, wat dan? Veel mensen krijgen dan te maken met vragen zoals:

  • Is de prijs niet te hoog? Hoe zit het met overbieden?
  • Hoe voer ik de juiste prijsonderhandelingen?
  • Hoe beoordeel ik de koopovereenkomst?
  • Hoe zit het met gebreken achteraf?

Het is bij een dergelijke grote aankoop zeker verstandig een deskundige in te schakelen hetgeen achteraf vaak een hoop leed bespaart. Wij bieden u de mogelijk in overleg aan te geven voor welke deeldienst u ons als assistentie wenst in te schakelen zodat u straks zorgeloos van uw aankoop kunt genieten.

Taxaties


Een taxatierapport is in de meeste gevallen nodig bij het afsluiten van een hypotheek. Maar ook bij fiscale aangelegenheden, echtscheiding, nalatenschappen en aan- of verkoopbeslissing is vaak een taxatie nodig.

Taxeren is een complexe materie waarbij veel aspecten aan bod komen. Uitgebreid rapporteren wij alle zaken die bij het bepalen van de waarde van uw object van belang zijn. Te denken valt hierbij aan o.a. de bouwkundige toestand, ligging, milieutechnische zaken en planologische ontwikkelingen.

Als u een huis koopt verlangt de hypotheekverstrekkende instelling meestal een taxatie waarbij de taxateur niet bij de koop betrokken is. De verkopend makelaar mag deze taxatie niet voor u verzorgen. Tevens worden alleen taxaties van een geregistreerde taxateur geaccepteerd.

Mevrouw Van de Poel van ons kantoor is registertaxateur en is ingeschreven in het Register voor Taxateurs (RVT) en kan u met een door alle banken geaccepteerd taxatierapport van dienst zijn. Onze ervaring is dat een taxatie meestal het laatst benodigde onderdeel voor het afsluiten van de financiering is en een zeer snelle afhandeling absoluut wenselijk is. Ook worden onze taxatierapporten gevalideerd door het NWWI (Nederlands Woning Waarde instituut).

Hypotheken


Hypotheek / financiering 

U kunt kiezen uit een enorm aanbod van financiële producten. Hoe bepaalt u welk product voor u het meest geschikt is? En wie heeft er oog voor de onderlinge samenhang van uw productportefeuille? Als de financiering niet goed wordt geregeld kan dat voor u een enorme domper zijn op het gehele aan- of verkooptraject.

Daarom hebben wij een samenwerkingsverband gesloten met een onafhankelijk hypotheekadviseur en financial planner. Deze adviseur verstrekt u een op maat gesneden en passend advies, op basis van ”best advice”. Zij adviseert graag over de juiste hypotheekvormen en rentevarianten voor u, en kijkt daarbij verder dan de hypotheek alleen. Een hypotheekverplichting heeft en/of kan namelijk grote gevolgen hebben voor uw financiële situatie, nu en in de toekomst. Op grond van de door u verstrekte informatie stelt de adviseur voor u een persoonlijk financieel plan op, waarin op alle belangrijke aspecten nader zal worden ingegaan in begrijpelijk Nederlands, zodat u zorgeloos kunt genieten en u uw financiële wensen nu en in de toekomst kunt realiseren.

Op het gebied van hypotheken kan de adviseur u onder andere helpen met het beantwoorden van vragen zoals:

  • Wat is de maximale hypotheek die u kunt opnemen?
  • Welke hypotheekvorm en rentevariant passen het beste bij u?
  • Wat dient er allemaal geregeld te worden vanaf de koop tot aan de overdracht?
  • Is het interessant om uw huidige hypotheek over te sluiten?
  • Hoe zit het met de overwaarde van uw woning?
  • Hoelang heeft u nog hypotheekrenteaftrek?

En wij begeleiden u bij de keuze uit de tientallen hypotheekbanken.

Bouwkundige keuring aanvragen


Waarom een bouwkundige keuring?

Wie een huis gaat kopen, wil natuurlijk zeker weten dat de bouwkundige staat van de woning goed is. Dit kan niet iedereen zomaar beoordelen. Het is dan ook verstandig om een bouwtechnisch rapport van de woning te laten maken om (nare) verrassingen achteraf te voorkomen.

Ook verkopers doen er in sommige gevallen verstandig aan om een bouwtechnische keuring van de te verkopen woning te laten maken. Hiermee voldoe je al voor een groot gedeelte aan je informatieplicht bij de verkoop en laat je kopers zien dat je weet wat je verkoopt.

Een bouwtechnische keuring vraagt u eenvoudig via ons aan, door onderstaand formulier in te vullen. De kosten hiervoor bedragen slecht € 349,-.